w ramach programu „Aktywna tablica”
19.05.2021 r., w ramach rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych – „Aktywna tablica”, odbyła się lekcja otwarta godziny wychowawczej w kl. 1 PDW, którą poprowadziła mgr Dorota Szwiec. Lekcja odbyła się online za pomocą aplikacji MS Teams. W lekcji wzięli udział nauczyciele gryfińskich szkół średnich, zaangażowanych w sieć współpracy międzyszkolnej w ramach Aktywnej tablicy. Temat lekcji: Gra profilaktyczna – Profil Mocy. Budowanie pozytywnych relacji po powrocie do nauki stacjonarnej. Procedury funkcjonowania szkoły w czasie epidemii COVID – 19, pozwoliły na przygotowanie uczniów na bezpieczny powrót do nauki stacjonarnej. Pandemia i izolacja uczniów podczas nauki zdalnej spowodowała, że relacje rówieśnicze zostały zaburzone. Stąd tak ważne, aby szkoła po powrocie do nauki stacjonarnej zadbała o dobre samopoczucie uczniów, budowała prawidłowe relacje i stworzyła bezpieczną przestrzeń dla uczniów. W trosce o bezpieczeństwo uczniów po powrocie do nauki stacjonarnej pani Szwiec przypomniała uczniom Procedury funkcjonowania szkoły w czasie epidemii COVID – 19. Dodatkowo zastosowanie gry profilaktycznej „Profil Mocy” pozwoliło uczniom na swobodne wypowiedzi dotyczące umiejętności formułowania problemów i szukania rozwiązań. Podczas zajęć prowadząca wykorzystała również mapę emocji i koło uczuć, dzięki której młodzież rozpoznawała i nazywała własne emocje i uczucia, a także rozwijała świadomość własnych granic.
Na zakończenie lekcji pani Dorota Szwiec zastosowała elementy bajkoterapii, układając na potrzeby zajęć bajkę profilaktyczną. Lekcja została poprowadzona w formie pogadanki z wykorzystaniem elementów dyskusji, co spowodowało duże zaangażowanie uczniów. Uczniowie chętnie wypowiadali się, mówiąc o swoich emocjach i uczuciach.
mgr Dorota Szwiec