W dniu 22.11.2018 r. na 9 godzinie lekcyjnej w pracowni komputerowej odbyły się zajęcia z platformy OLS (Online Linguistic Support – wsparcie lingwistyczne online) dla uczniów wyjeżdżających w tym roku szkolnym na staże zagraniczne.
![Zajęcia](https://zsp1chojna.pl/wp-content/uploads/2023/09/ols-3.jpg)
Celem pracy z platformą jest wzrost umiejętności językowych uczniów, zainteresowanie ora zmotywowanie ich do większego wysiłku językowego przed wyjazdem na staże zagraniczne. Zajęcia prowadzi nauczyciel języka angielskiego mgr Joanna Gorska – Hamkało. Dwudziestu sześciu uczniów zostało podzielonych na dwie grupy. Sześciu uczniów klasy drugiej i trzeciej Technikum Zawodowego w zawodzie technik hotelarstwa oraz sześciu uczniów klasy trzeciej Technikum Zawodowego w zawodzie technik informatyk wypełniło wstępny test poziomujący. Składał się on z czterech części: słownictwa, gramatyki, słuchania oraz czytania.
![Zajęcia](https://zsp1chojna.pl/wp-content/uploads/2023/09/ols-4.jpg)
Wyniki testu pokazały uczniom, jak wygląda ich poziom biegłości językowej w Skali Rady Europy od A1 – początkujący do C1 – zaawansowany we wszystkich czterech kategoriach osobno oraz razem. Test ten umożliwia tej tzw. „inteligentnej platformie” na dostosowanie poziomu poszczególnych zadań do umiejętności i możliwości uczniów. Kolejna grupa uczniów wyjeżdżających na staże uzupełni test poziomujący 30 listopada.
![Zajęcia](https://zsp1chojna.pl/wp-content/uploads/2023/09/ols-1.jpg)
Po uzyskaniu wyników testu oraz obejrzeniu instruktażowego filmu celem przedsięwzięcia jest to, aby uczniowie mogli uzupełniać ćwiczenia na platformie i uczestniczyć w seminariach online codziennie przez ok. 20 min. Ta systematyczna praca nad umiejętnościami językowymi powinna zaowocować większą biegłością językową na stażach i po nich.
![Zajęcia](https://zsp1chojna.pl/wp-content/uploads/2023/09/ols-2.jpg)
Zajęcia na platformie OLS ze wsparciem językowym nauczyciela anglisty będą odbywały się co dwa tygodnie dla każdej z grup aż do momentu wyjazdu na staże. Po powrocie z obcych krajów uczniowie ponownie uzupełnią test ewaluacyjny, określający ich poziom biegłości językowej, dzięki czemu będą mogli zobaczyć swój progres.
mgr Joanna Gorska – Hamkało