W dniach 24-26 sierpnia 2012 w ramach projektu „Rozmawiaj, tańcz, myśl- realizuj się!” finansowanego przez program „Młodzież w działaniu” oraz koordynowanego przez Klub Europejski Douzelage, odbyły się warsztaty taneczne, a także zajęcia jogi.

Prezentacja tańców ludowych

Grupy z Węgier i Rumunii prezentowały tańce ludowe, których uczą się  w zespołach tanecznych od ponad dziesięciu lat. Niektórzy z nas mieli okazję zobaczyć taki rodzaj tańca po raz pierwszy. Wzbudził on wiele podziwu. Uczennica obecnej trzeciej klasy liceum – Ada Litra, jako instruktorka zumby (połączenia fitnessu z tańcem zawierającym elementy takich styli jak salsa, hip hop czy dancehall) zaprezentowała kilka układów choreograficznych, które bardzo spodobały się młodzieży i chętnie brała ona czynny udział w zajęciach, na których panowała niesamowita atmosfera. Każdy z nas próbował swoich sił i chciał nauczyć się chociaż podstawowych kroków  w stworzonych układach. Nie było to łatwe zadanie, ponieważ niektóre z ruchów wymagały wielu lat praktyki. Jednak z pomocą kolegów i koleżanek zdążyliśmy opanować podstawy wspólnych tańców węgierskich i rumuńskich. Każdy z nas mógł pokazać swoje umiejętności i nauczyć się czegoś od innych. Było dużo pozytywnej energii, zabawy ale też ciężkiej pracy, ponieważ przygotowywaliśmy się do występu, który odbył się  w Chojnie, dnia 25 sierpnia, podczas Dni Integracji. Nasze działania mogła wtedy dostrzec lokalna społeczność. Zgromadzonej publiczności spodobała się nasza prezentacja, o czym świadczyć mogły chociażby gorące brawa na zakończenie występu. Nam – tańczącym sprawił on dużo radości oraz satysfakcji,  że wszystko się udało.

Prezentacja naszych tańców

Następnego dnia odbyły się zajęcia jogi z Panią W. Wołos, która opowiedziała nam nieco o tej technice relaksacyjnej. Po całym tygodniu mogliśmy odpocząć zarówno fizycznie jak i psychicznie, a także zrelaksować się. Uważam, że każdy z uczestników wyniósł z warsztatów  nowe doświadczenia i inspiracje do dalszego rozwoju w dziedzinie tańca i pracy nad swoim ciałem.