Projekt pn. „Game based learning for development of problem solving skills”, („Nauczanie oparte na grach w celu rozwijania umiejętności rozwiązywania problemów”), program Erasmus+, nr 2019 – 1 – PL01 – KA201 – 065002.
Partnerzy projektu:
– Selcuklu Mahmut Sami Ramazanoglu Anadolu Imam Hatip Lisesi – Turcja
– SMART IDEA Igor Razbornik s.p. – Słowenia
– Konya Il Milli Egitim Mudurlugu – Turcja
– Liceul Tehnologic de Transporturi Auto – Rumunia
– Sdrujenie Nauchno – Obrazovatelen Tsenter STEAM – Bułgaria
– Epralima – Escola Proffisional do Alto Lima – C.I.P.R.L. – Portugalia
– Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Chojnie – Koordynator Polska
– Stowarzyszenie Douzelage – Polska
W realizacji naszego projektu pomaga platforma eTwinning. Jest ona częścią unijnego programu pod patronatem Komisji Europejskiej i ma za zadanie wspierać jednostki w realizacji projektów szkolnych przy pomocy technologii informacyjno – komunikacyjnych. Zrzesza wiele szkół europejskich, biorących udział w projekcie, w jedną wielką „rodzinę”. W ramach projektu „Game based learning for development of problem solving skills” do społeczności na platformie e – twinning z ramienia Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Chojnie dołączyły 3 uczennice z klasy 2 HŻp, 4 uczniów z klasy 2 bdp LO oraz 6 uczniów z klasy 2 BIp. Ostatnie tygodnie obfitowały w ciężką, ale kreatywną pracę młodzieży na platformie e – twinning. Koordynatorka wydarzeń na platformie Müzeyyen Çil z Turcji zorganizowała konkurs na plakat, którego tematem było przedstawienie swoich ulubionych gier – jako doskonałą pomoc w nauczaniu. Do konkursu przystąpili uczniowie z Turcji, Rumunii oraz z Polski. Przygotowano 16 plakatów. Głosowanie, w którym oddano setki głosów, odbyło się za pomocą platformy tricider.com.
Najlepszym okazał się plakat uczennicy z Rumunii Alexandry Ceteras. Na drugim miejscu uplasowała się ze swoją pracą uczennica z Turcji M. Yagmur , a na trzecim uczennica ZSP Magdalena Braszka z klasy 2 bdp LO.
6 kwietnia 2021 r. odbyło się międzynarodowe spotkanie online uczniów oraz nauczycieli e -twinningowej społeczności projektu, podczas którego ogłoszony został zwycięzca konkursu, a uczniowie zaprezentowali swoje ulubione gry. Zadaniem uczniów było przygotowanie pięciominutowej prezentacji w języku angielskim oraz przedstawienie jej w ciekawy sposób. Uczestnicy wybrali bardzo różnorodne gry – od starożytnych gier liczbowych przez tradycyjne planszówki typu „Młynek”, kończąc na nowoczesnych internetowych tj. ”Minecraft”. Okazało się, że wszystkie są bardzo popularne i doskonale znane mimo tak odległych miejsc i różnych środowisk, z których uczniowie pochodzą.
Spotkanie przebiegło w sympatycznej atmosferze. Uczestnicy z zainteresowaniem wysłuchali i obejrzeli prezentacje swoich kolegów oraz wzięli udział online w jednej z prezentowanych interaktywnych gier.
Spotkanie było też doskonałym sposobem przećwiczenia poziomu języka angielskiego. Wszyscy uczestnicy świetnie sobie poradzili, wykonując polecenia, przedstawiając swoje gry oraz rozmawiając z innymi uczestnikami.
Alicja Linkiewicz